Slovník odborných termínů a pojmů 

pro Rádio profesionály

Z

Rejstřík

A  B  C  Č  D  E  F  G  H  Ch  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  Z  Ž

Zadavatel reklamy

Zadavatel reklamy = klient = fyzická nebo právnická osoba, firma, která investuje do propagace vlastní značky nebo produktů.

Ten, kdo za reklamu ve finále skutečně zaplatí (když pomineme skutečnost, že reklamu v konečném důsledku platí zákazníci v ceně kupovaného výrobku nebo služby).

Zásah reklamou

Zásah reklamou = Reach.

U rádií se rozlišuje daily reach (denní poslechovost) a weekly reach (týdenní poslechovost).

Značka

Značka (v obchodním kontextu) = Brand zahrnuje název, logo, slogan a design spojený se značkou nebo specifickým produktem.

Značka je symbolické označení pro všechny informace spojené s produktem a slouží pro vytváření asociací a očekávání s ním spojených.

Znělka

Znělka je krátký zvukový útvar, který upoutává pozornost (zvoní, rachtá, kliká,...), zpravidla akord nebo rytmický zvuk.

Zvukové logo

Zvukové logo je zvukový ekvivalent grafického loga používaného pro komunikaci společnosti nebo značky ve zvukovém prostředí.

Zvukový procesor

Zvukový procesor je zařízení, které upravuje zvukový signál v rozhlasovém studiu (hlasy moderátorů, písničky, reklamy) tak, aby výsledný zvuk na průměrném přijímači byl pro posluchače maximálně líbivý.