Slovník odborných termínů a pojmů 

pro Rádio profesionály

W

Rejstřík

A  B  C  Č  D  E  F  G  H  Ch  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  Z  Ž

Wear out efekt

Wear out efekt nastává v okamžiku, kdy reklamní spot ztrácí účinnost protože je „obnošený“. Komunikovaná zpráva, message, začíná posluchače obtěžovat a na spot může začít zareagovat negativně.

Wear out je otázkou obsahu a nasazení, jeho oddálení lze ovlivnit jak úpravou obsahu (např. využít více variant spotu, kratší spoty), tak nižší intenzitou mediálního nasazení.

Weekly Reach

Weekly Reach = týdenní reach = týdenní zásah znamená zásah média nebo kampaně za dobu jednoho týdne.

Ne všichni posluchači poslouchají (mohou poslouchat) svou oblíbenou rozhlasovou stanici úplně každý den. Pro posouzení poslechovosti rozhlasových stanic je tedy potřeba znát jak weekly reach (poslechovost v posledních sedmi dnech), tak daily reach (poslechovost včera).

WOM

WOM = Word of Mouth

Marketing zaměřený na vyvolání efektu ústního šíření „reklamy“ mezi samotnými zákazníky. 

Obecně WOM vyvolávají nová, překvapivá nebo odlišná témata. WOM může být pozitivní, nebo negativní.

WOM na rozdíl od reklamy nejde cíleně řídit a tedy ani koncepčně využívat pro podporu značky nebo prodeje.

Word of Mouth

Word of Mouth = WOM

Marketing zaměřený na vyvolání efektu ústního šíření „reklamy“ mezi samotnými zákazníky. 

Obecně WOM vyvolávají nová, překvapivá nebo odlišná témata. WOM může být pozitivní, nebo negativní.

WOM na rozdíl od reklamy nejde cíleně řídit a tedy ani koncepčně využívat pro podporu značky nebo prodeje.