Slovník odborných termínů a pojmů 

pro Rádio profesionály

U

Rejstřík

A  B  C  Č  D  E  F  G  H  Ch  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  Z  Ž

Umbrella Brand

Umbrella BrandZastřešující značka (z angl. výrazu Umbrella = deštník).

Jde o takovou značku, která svým názvem zastřešuje celou rodinu produktů.

Příklad: Značka Apple která zastřešuje značky Macintosh, MacBook iPhone, iPad, iPod, AppleWatch,...

Umbrella Effect

Umbrella Effect = účinek, kterým zastřešující značka (Umbrella Brand) působí na produkty a značky, které zastřešuje.

Zastřešující značka může na své „děti“ může přenášet image, hodnoty značky a v neposlední řadě i povědomí o značce.

Příklad: Pokud značka Apple komunikovala spolehlivost a přívětivé ovládání, tak se tyto atributy přenesly i na novou značku, např. sluchátka AirPods, když ji Apple uváděl na trh. 

Unique Selling Proposition

Unique Selling Proposition = USP = Jedinečná prodejní nabídka = jedinečný prodejní argument.

Představuje „to, co má naše značka a ostatní ne“.

Jedná se tedy o unikátní vlastnost produktu či značky, která výrobek odlišuje od konkurenčních, a je zároveň relevantní pro cílovou skupinu. Cílové skupině odpovídá na otázku "Proč bych si měl koupit právě tento výrobek?"

USP

USP = Unique Selling Proposition = Jedinečná prodejní nabídka = jedinečný prodejní argument.

Představuje „to, co má naše značka a ostatní ne“.

Jedná se tedy o unikátní vlastnost produktu či značky, která výrobek odlišuje od konkurenčních, a je zároveň relevantní pro cílovou skupinu. Cílové skupině odpovídá na otázku "Proč bych si měl koupit právě tento výrobek?"