Prodeje rádiové reklamy dále rostou

Druhé čtvrtletí 2024 vykázalo další meziroční nárůst prodeje rádiové reklamy. Rádia zároveň hlásí velký zájem o podzimní reklamní kampaně.

Prodeje rádiové reklamy rostou, meziročně vzrostly ve 2. čtvrtletí 2024 o 5,9% na 599 mil. Kč, reklama v rádiu funguje

Čisté investice do rádiové reklamy v letošním druhém čtvrtletí dosáhly 599 mil. Kč. Ve srovnání s druhým čtvrtletím loňského roku stouply o 5,9 %. Tempo meziročního růstu prodeje rádiové reklamy se tak oproti prvnímu kvartálu tohoto roku mírně zvýšilo z 5,6% (+0,3 %).

Provozovatelé rádií zároveň hlásí poměrně vysokou hladinu prebookingu a očekávají, že zájem o reklamu v rádiu meziročně poroste i v následujícím (třetím) čtvrtletí.

prodeje rádiové reklamy ve 2. čtvrtletí roku, vývoj čistých investic do rádiové reklamy letech 2015-2024 

Rychleji rostly nákupy reklamy od přímých zadavatelů než od reklamních agentur. Útraty za rádiovou reklamu vzrostly například v segmentech stavebního materiálu, cestovního ruchu, osobních vozidel, maloobchodních potravin, nebo mobilních operátorů a poklesly v segmentech sportovních doplňků, vybavení do domácností nebo módy a oděvů.

Čisté investice do rádiové reklamy jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO. Jde tedy o údaje Českého rozhlasu, Radiohouse a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách po odečtení slev a bártrů. Neodečítají se bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Vycházejí z fakturovaných a nikoli ze stanicemi odvysílaných objemů.

zdroj: SKMO