Čisté investice do rádiové reklamy dále rostou

První čtvrtletí 2024 vykázalo meziroční nárůst prodejů rádiové reklamy o 5,3%. Tempo růstu investic tak téměř kopírovalo loňský rok.

Čisté investice do rádiové reklamy rostou, meziročně vzrostly v 1. čtvrtletí 2024 o 5,3% na 331, mil. Kč

Čisté investice do rádiové reklamy v letošním prvním čtvrtletí dosáhly 331,9 mil. Kč. Ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku stouply o 5,3 %. Tempo růstu prodejů reklamy v rádiu tak bylo podobné, jako ve stejném období o rok dříve (+6 %).

Provozovatelé rádií odhadují, že zájem o reklamu v rádiu meziročně mírně poroste i v následujícím čtvrtletí.

čisté investice do rádiové reklamy v 1. čtvrtletí roku, vývoj investic v letech 2014-2024 

Nejvíce rostoucími segmenty byly ojetá auta, maloobchod, finance, pet food, zábava a volný čas. Naopak nižší byly personální inzerce, segment prodejců nových vozů a s ohledem na charakter zimy také ski areály a zimní ubytování.

Čisté investice do rádiové reklamy jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO. Jde tedy o údaje Českého rozhlasu, Radiohouse a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách po odečtení slev a bártrů. Neodečítají se bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Vycházejí z fakturovaných a nikoli ze stanicemi odvysílaných objemů.

zdroj: SKMO